divendres, 20 de novembre del 2009

Barcelona

Sempre he dit que sóc una enamorada de Barcelona. M'encanta perdre'm per la meva ciutat. Les fotos són fetes des d'un helicòpter. Si mai teniu l'oportunitat de volar en helicòpter, feu-ho! És genial. (i ho diu una que té pànic a volar i a les altures)

Barcelona es desperta del somni
vestida amb les seves millors teles.
Llueix fils llargs que l’envolten
i l’abriguen, que l’hivern ja arriba.

Que bonica la imatge
d’aquesta ciutat tan meva
que em pertany tant
com jo pertanyo a ella.

La guarneixen fines capes d’aigua
que li fan d’espill i es mira,
presumida. Qui no ho faria!?
Barcelona avui plora
i els núvols espessos l’abracen
per protegir-la de mals forasters
i donar-li aquesta tonalitat senzilla
que m’atrau i em captiva.

L’estimo tant a la meva Barcelona!
I en dies com avui,
de pluja i fred de tardor,
em fa sortir a passejar
pels carrers amples i sols
alçant el cap al cel
per no deixar-me ni un detall
de la seva bellesa fantàstica.

Com erren els qui no la valoren
i avui es quedaran tancats a casa
maleïnt aquesta tristor –diuen-.
I jo els dic que s’equivoquen:
quin plaer tan gran redescobrir
indrets, avui abandonats, amb aquest estat
de quietud i buidor que tot ho omple.

Aquest to em fa lluir molt més
els colors càlids i lluents
que em formen
de viure en tu.

Raquel Riba, 28 d’Octubre de 2008

2 comentaris:

Natxo ha dit...

M'encanta!!!

Saps que compartim aquesta passió per la nostra ciutat.

Perfecta la definició del segon paràgraf.

La que tu relates hauria d'ésser la forma de viure i gaudir de Barcelona; llàstima que masses inútils amb càrrecs intenten convertir-la en un aparador i no en una ciutat per viure.

Per sort la ciutadania tractem de mantenir Barcelona viva.

Patricia ha dit...

Què flipant deu ser anar en helicòpter. Ets molt intrèpida!!

 
Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-No comercial-Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons