diumenge, 20 de desembre del 2009

Ahir vaig començar a llegir El petit príncep.


-Necessito un be. Dibuixa'm un be.

Aleshores el vaig dibuixar.
Se'l va mirar amb atenció, i va fer:

-No! Aquest ja està molt malalt. Fes-ne un altre.

Vaig dibuixar:
El meu amic va somriure amablement, amb indulgència:

-Ja ho veus... no és cap be, és un marrà. Té banyes...

O sigui que vaig tornar a fer el dibuix:
Però fou rebutjat, igual que els anteriors:

-Aquest és massa vell. Vull un be que visqui molt de temps.

Aleshores, perdent la paciència, neguitós com estava per començar a desmuntar el motor, vaig fer aquest dibix amb quatre gargots. I vaig engegar:

-Això és la caixa. El be que vols és a dins.

Però vaig quedar ben parat quan vaig veure que la cara del meu petit jutge s'il·luminava:

-És exactament així, que el volia! Et sembla que necessita molta herba aquest be?

-Per què?

-Perquè a casa meva és molt petit...

-Segur que n'hi haurà prou. T'he donat un be molt petit.

Va vinclar el cap sobre el dibuix:

-No tan petit... Mira! S'ha adormit...

I va ser així que vaig conèixer el petit príncep.



No tinc paraules! Oh!

5 comentaris:

Natxo ha dit...

Quina alegria que t'estigui agradant tant; era quelcom que ens manaca a tots dos, i ja saps el que diu la dedicatòria...

Patricia ha dit...

No em puc creure que no l'haguessis llegit. És imprescindible!

Raquel ha dit...

Perdóóóóó!! Si jo ja ho sabia, però mai no havia caigut a les meves mans. Ara que ja l'he llegit, ja formo part de les persones normals no? Encara hi ha algú que no ho ha fet...:P

Natxo ha dit...

Jo ja vai' fer perquè el tinguessis, ara ja sé que tinc més a prop saldar un compte pendent.

Magda ha dit...

Hi ha fragments preciosos, més val llegir-lo ara que massa d'hora.

Aquest capítol del be a la capsa és preciós, de fet és ben bé la capacitat infantil de la imaginació que malhauradament amb els anys perdem.

quan l'acabis fes un comentari a veure que t'ha semblat tota l'obra.

 
Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-No comercial-Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons