dilluns, 12 d’octubre del 2009

Tabals: passions compartides (I)


De vegades la vida ens regala els seus grans tresors. Avui, juntament amb el meu altre jo -el Natxo - , n'hem triat un: el poder compartir les passions amb les persones que més estimes.
Una de les grans passions que compartim és el món del foc. Som dos apassionats de la nostra cultura i ens agrada viure-la en primera persona, així ens vam acabar coneixent a la colla de Diables de Les Corts.

Així hem pensat de penjar dos escrits d'aquesta passió: el foc i els tabals. Avui ell penjarà Ball de diables i jo Tabals, i demà ho farem al revés.
Tinc l'honor de poder ensenyar-vos un escrit de la persona amb qui ho comparteixo tot i que m'ha ensenyat què significa viure la VIDA.


TABALS


una múscia que s'ha convertit
en la meua companyia;
una de les més estimades


Nit.
Reflexos de foc
a la foscor.
La sang s'altera
i la vida balla.
Cors bategant
des de les vísceres
del sentiment
de l'ànima.
Els cossos vibren
i el ritme
de la bacanal
composa
l'amor a la vida.
Festeig
de vi i dansa,
som onades
de la mar;
els tabals
fan marxar les penes
arribant l'alegria.
Goig de viure,
ballant la nit...

(¿Qui són els millors tabalers?!)


Natxo Barrau i Salguero

3 comentaris:

Natxo ha dit...

gràcies a tu per fer-me entendre i gaudir el concepte VIDA.

Patricia ha dit...

¡Ostres, Natxo! Resulta que tu també saps fer coses maques amb els versos. Quina sorpresa!!

^_^

Natxo ha dit...

gràcies Olivia.

fa temps que m'agrada "jugar" a juntar paraules, majoritàriament com a teràpia catàrtica.

val a dir que la "veu" en català acostuma a ésser més directe i senzilla que no pas la castellana, que marxà a terres de difícils lectures.

 
Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-No comercial-Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons