dissabte, 3 d’octubre del 2009

Molt he estimat i molt estimo encara



Quan em va caure a les mans aquest poema vaig tenir clar que era el millor que havia llegit mai. Segurament dels millors que s'hauran escrit i d'aquells que sempre et tornen a la memòria i et fan sentir més ple. Perquè és vital i amb quatre paraules simples afirma i reafirma l'amor a la vida i a l'estimar. Gaudiu amb la lectura.


Molt he estimat i molt estimo encara.
Ho dic content i fins un poc sorprès
de tant d'amor que tot ho clarifica.
Molt he estimat i estimaré molt més
sense cap llei de mirament ni traves
que m'escatimin el fondo plaer
que molta gent dirà incomprensible.
Ho dic content: molt he estimat i molt
he d'estimar. Vull que tothom ho sàpiga.
Des de l'altura clara d'aquest cos
que em fa de tornaveu o de resposta
quan el desig reclama plenituds,
des de la intensitat d'una mirada
o bé des de l'escuma d'un sol bes,
proclamo el meu amor, el legitimo.

Miquel Martí i Pol

1 comentari:

Natxo ha dit...

tens tota la raó; és un dels poemes més perfectes, sublims i genials que mai s'ha escrit i s'escriuran.

i tenim la sort que fou escrit en la nostra llengua.

gràcies per regalar-me'l, junt amb d'altres.

una de les grans veus de la nostra literatura; i tot gràcies a la senzillesa i la subtilitat.

d'aquells textos que entren dins teus i formen part de la teva ànima; de la teva casa que sempre t'acompanya vagis on vagis i siguis on siguis.

 
Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-No comercial-Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons