diumenge, 9 de gener del 2011

Bo és poetar

I si comencem l'any amb poesia? Per variar una mica, és clar! :P

Bo és poetar
sobre les carícies de la teva ànima
deixant anar el meu desig
per tota la teva pell estesa,
i solcar mots impossibles al teu cos.

Embelleixo els camins amb la saliva
que em sorgeix del profund interior
com l’elixir que engrana les nostres vides.

Bo és poetitzar la poesia
que veig fluir entre les teves mans
quan els estels ens baixen el plaer de la llum
i la fem esclatar amb la carn dels llavis.

I, ara que sento com neixen les paraules del ventre,
m’embolcallo de l’aroma fresc de l’origen
i t’esquitxo amb lletres mullades
per inscriure’t a la pell la realitat de l’existència.


Raquel Riba i Raja, 2 i 3 de desembre de 2010

9 comentaris:

Natxo ha dit...

Bo és poetar...

Quina meravella corporificar les sensacions en paraules, dotar-les de vida més enllà de la seva pròpia existència.

És màgic adonar-se del poder que tenen les paraules, de fer-nos recordar allò viscut, imaginar allò que encara resta per arribar, de fer-nos somiar i així tenir nostàlgia de futur o anhel de passat...

Com la quasi foscor il·luminada pels xiuxiueigs entre les carícies del pa de massatge.

Molt bonic i suggeridor el poema.

Magda ha dit...

M'encanta el joc de fer d'un substantiu un verb.

Podré, algun dia, raquelitzar?

Molts petons, guapa, i bon any de la Química!

Natxo ha dit...

El "Bo és poetar" prové del Curial e Güelfa; i,de fet, poetar fou acceptat antigament tot i que ara normativament ho és poetitzar. Tant és així que si ho cerquem al DLC (http://dlc.iec.cat) no ho trobarem pas però sí al DCVB (http://dcvb.iecat.net/).

Personalment m'agrada més poetar.

Em sembla molt interessant el concepte raquelitzar...

Raquel ha dit...

A mi també m'agrada "poetar" per això m'he saltat una mica les normes...

Magda, vols raquelitzar? Només cal una cosa per a poder-ho fer: estar com un llum!

:)

Molt bon any de la química!

Natxo ha dit...

Una miqueta far sí que ets Raquel...

Magda ha dit...

Gràcies, Natxo, no coneixia la procedència.

Un llum que ens il·lumina!

Patricia ha dit...

"...i t’esquitxo amb lletres mullades
per inscriure’t a la pell la realitat de l’existència."

oH! M'agranden els teus esquitxos poètics. Molt, però que molt maco.

PETONS

Mercè Estruç Faig Clic ha dit...

poetar = fer dançar les paraules
Petons

Natxo ha dit...

M'agrada la imatge de les paraules dansant...

 
Creative Commons License
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-No comercial-Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons